Εισαγωγή Beebot στην τάξη
Περιγραφή
Το Beebot και η γλώσσα των μελισσών
Ένας τρόπος εισαγωγής του Beebot στην τάξη μπορεί να είναι η σύνδεσή του με τη φύση και τις μέλισσες και παρακάτω ακολουθεί ένα παράδειγμα (Foti, 2023).
Προαπαιτούμενες γνώσεις
Ο εκπαιδευτικός μπορεί να ξεκινήσει με τον/την εκπαιδευτικό να μιλάει για τη ζωή των μελισσών. Μπορεί να περιγράψει πώς φαίνονται, πώς προσανατολίζονται και πώς ζουν οι μέλισσες. Η γνώση και εξοικείωση των μαθητών/τριών μπορεί να επιτευχθεί δείχνοντας εικόνες μελισσών και κυψελών.
Το συνολικό ζήτημα μπορεί να υποστηριχθεί από τις ακόλουθες επιμέρους ερωτήσεις:
• Πώς μπορούμε να πούμε ο ένας στον άλλον πώς φτάνουμε σε ένα συγκεκριμένο μέρος σε ένα δωμάτιο;
• Πώς μπορούν οι μέλισσες να πουν η μία στην άλλη για το ίδιο πράγμα χωρίς την ανθρώπινη γλώσσα;
• Μπορούμε να σχεδιάσουμε ένα μοντέλο μέλισσας που χρησιμοποιεί την ίδια γλώσσα με τις μέλισσες;
Στην τάξη, τα τραπέζια και οι καρέκλες μπορούν να καθαριστούν στα πλάγια, έτσι ώστε να υπάρχει ένας ανοιχτός χώρος στη μέση της αίθουσας. Ως παιχνίδι ο/η εκπαιδευτικός μπορεί να τοποθετήσει ένα λουλούδι ή μια εικόνα ενός λουλουδιού σε μια καρέκλα και να περιγράψει ένα σενάριο όπου οι μαθητές/τριες και οι μέλισσες δεν ξέρουν πού είναι το λουλούδι και να προσπαθήσουν να το βρουν ενώ στη συνέχεια, οι μαθητές/τριες να δοκιμάσουν το παιχνίδι σε ζευγάρια.
Στη συνέχεια παρουσιάζεται το Beebot ως μοντέλο της πραγματικής μέλισσας εισάγοντας έννοιες όπως προγραμματισμός , διαδρομή και εντολή με ερωτήματα όπως;
• Ποιες είναι οι διαφορές και οι ομοιότητες μεταξύ μιας πραγματικής μέλισσας και του Beebot;
• Πως μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ένα μοντέλο μέλισσας εδώ στην τάξη;
Πρόκληση και φάση σχεδιασμού διαδρομής
Σε αυτό το μέρος του μαθήματος, οι μαθητές/τριες μπορούν να προσπαθήσουν να κατευθύνουν το Beebot προς έναν συγκεκριμένο στόχο, για παράδειγμα ένα λουλούδι προτρέποντας η διαδρομή να περιλαμβάνει τουλάχιστον μία στροφή. Η άσκηση μπορεί να επαναληφθεί με νέο στόχο και οι ομάδες μαθητών/τριών μπορούν να δοκιμάσουν, να διορθώσουν και να επαναλάβουν έως ότου το Beebot φτάσει στον αναμενόμενο στόχο/το λουλούδι.
Οι μαθητές/τριες είτε ως ομάδα είτε σε δυάδες/ζευγάρια, είναι καλό αρχικά να σχεδιάζουν στο χαρτί τη διαδρομή πριν προγραμματίσουν το Beebot και να περιγράφουν τις εντολές που πρέπει να δοθούν στο Beebot.