Μετάβαση στο κεντρικό περιεχόμενο
Απαιτήσεις ολοκλήρωσης

Κοινωνικά Δίκτυα

Κοινωνικά Δίκτυα (Social Media) ονομάζουμε τις διαδικτυακές (internet based) τεχνολογικές πλατφόρμες οι οποίες επιτρέπουν τη δημοσίευση περιεχομένου και πληροφοριών, την ανάπτυξη κατ’ αρχήν επικοινωνιακών και στη συνέχεια κοινωνικών, πολιτικών και οικονομικών σχέσεων και δεσμών μεταξύ των ανθρώπων.

Η ενσωμάτωση όλων αυτών καθώς και ο τρόπος με τον οποίο παρουσιάζονται οι πληροφορίες εξαρτάται από το κτίσιμο κοινών κωδίκων, γενικών εννοιών, ενίοτε δε και κοινής γλώσσας και αξιών, ακόμη και υπαρξιακού νοήματος, καθώς οι άνθρωποι έρχονται πλέον κοντά ο ένας με τον άλλο μέσω του διαδικτύου, για να μοιραστούν ιστορίες και πεποιθήσεις αλλά και να δράσουν από κοινού.

Οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, που στηρίζουν τα κοινωνικά δίκτυα και ανήκουν στην κατηγορία web 2.0, μπορούν να οριστούν ως διαδικτυακές υπηρεσίες που επιτρέπουν σε άτομα να δημιουργούν ένα δημόσιο ή ημι-δημόσιο προφίλ μέσα σε ένα περιορισμένο σύστημα, να δημοσιοποιούν μια λίστα άλλων χρηστών με τους οποίους μοιράζονται μια επαφή/σχέση και να βλέπουν και να διαμοιράζονται τις λίστες των επαφών/σχέσεών τους και αυτές που δημιουργούνται από άλλους μέσα στο σύστημα.

Αν και social media συνηθίζεται να ονομάζονται μόνο τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social networks), όπως το facebook και το Linkedin, τα συγκεκριμένα δεν είναι παρά μόνο δύο από αυτά. Στα social media περιλαμβάνονται και πολλά άλλα όπως τα blogs και media sharing sites, και χωρίζονται σε κατηγορίες:

  • Social news and recommendations (π.χ digg.com)
  • Social book marking sites (π.χ delicious.com)
  • Micro blogging services (twitter)
  • Blogging systems (π.χ.blogger.com)
  • Social networks (π.χ. facebook, linkedin)
  • Social sharing (π.χ. youtube, flickr)
  • Wikis(π.χ. mediawiki.org)

Δημοφιλή online Κοινωνικά Δίκτυα

Οι ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης ή ηλεκτρονικά κοινωνικά δίκτυα, έκαναν την εμφάνισή τους το 2002 με το Friendster. Αυτές οι ιστοσελίδες επιτρέπουν στα άτομα να παρουσιάσουν τους εαυτούς τους, να αναπτύξουν την κοινωνική τους δικτύωση, καθώς και να δημιουργήσουν ή να διατηρήσουν συνδέσεις με άλλους χρήστες.

Τα πιο δημοφιλή ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ σήμερα είναι οι εξής:



FACEBOOK (www.facebook.com)

Το facebook παραμένει το πιο δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο. Είναι ο γίγαντας της κοινωνικής δικτύωσης με 1.50 δισεκατομμύρια χρήστες ενεργούς κάθε μήνα. Επιπλέον το Facebook Messenger αποτελεί τη δεύτερη πιο δημοφιλή εφαρμογή messaging app. Είναι δεύτερη, με πρώτο το whatsup. Αφού απέτυχε να αγοράσει το Snapchat το έτος 2013, το facebook εξαγόρασε το WhatsApp το έτος 2014 και πλέον είναι πρώτο και στον τομέα του instant messaging.




TWITTER (twitter.com)

Ο κόσμος αγαπάει το twitter λόγω του μικρού μεγέθους των μηνυμάτων που περιορίζεται στους 140 χαρακτήρες. Οι επώνυμοι το χρησιμοποιούν πολύ και ενημερώνουν για τα πάντα. Το twitter έχει αλλάξει δραματικά τα τελευταία χρόνια και πλέον κινείται και αυτό στο δρόμο της επιτυχίας του facebook.



LINKEDIN (www.linkedin.com)

Το LinkedIn είναι το κοινωνικό δίκτυο για επαγγελματίες. Κάθε άνθρωπος που θέλει να βελτιώσει την καριέρα του ή να γνωρίσει ανθρώπους που θα τον βοηθήσουν στη δουλειά του θα πρέπει να βρίσκεται στο LinkedIn. Τα LinkedIn profiles είναι σχεδιασμένα με τρόπο που να θυμίζουν βιογραφικό σημείωμα, και ουσιαστικά αυτό είναι: πλέον το LinkedIn profile αποτελεί το βιογραφικό μας σημείωμα. Μας δίνει τη δυνατότητα να παρουσιάσουμε τις γνώσεις μας, τις σπουδές μας, τις δεξιότητές μας, τα πτυχία και τις πιστοποιήσεις μας, τους επαίνους και τις διακρίσεις που τυχόν έχουμε λάβει, την επαγγελματική μας εμπειρία, τις εταιρείες στις οποίες έχουμε εργαστεί. Υπάρχει η δυνατότητα δηγμιουργίας ομάδων, δημιουργίας σελίδων παρουσίασης, δημοσίευσης θέσης εργασίας καθώς και αίτησης προς θέση εργασίας.



GOOGLE+ (plus.google.com)

Κάνοντας την εμφάνισή του το καλοκαίρι του 2011, το Google+ είναι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο κοινωνικό δίκτυο. Μετά από την αποτυχία των Google Buzz και Google Wave, επιτέλους η google κατάφερε να φτιάξει ένα αξιόλογο κοινωνικό δίκτυο. Στην αρχή όλοι νόμισαν οτι πρόκειται για αντίγραφο του facebook, αλλά το 2015 η google πρόσθεσε τα Communities και τα Collections με τα οποία κατάφερε να διαφοροποιηθεί και να κερδίσει μεγάλο κομμάτι της πίτας των κοινωνικών δικτύων.



YOUTUBE (www.youtube.com)

Το YouTube είναι η ιστοσελίδα στην οποία όλοι πηγαίνουμε για να δούμε video. Μετά από τη google, το youtube είναι η δεύτερη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης. Παρόλο που ανήκει στην ιδιοκτησία της google, το YouTube αναγνωρίζεται από τον κόσμο ως ξεχωριστό κοινωνικό δίκτυο και ως ξεχωριστή μηχανή αναζήτησης.




INSTAGRAM (www.instagram.com)

Το Instagram εξελίσσεται σε ένα από τα πιο δημοφιλή κοινωνικά δίκτυα για μοίρασμα φωτογραφιών από κινητά τηλέφωνα. Αποτελεί το απόλυτο κοινωνικό δίκτυο για μοίρασμα φωτογραφιών σε πραγματικό χρόνο ή για μικρά video. Το Instagram αγοράστηκε από το facebook το 2012 με το ποσό του ενός δισεκατομμυρίου δολλαρίων.



PINTEREST (gr.pinterest.com)

Το Pinterest έχει καταφέρει να γίνει ένας από τους σημαντικούς παίκτες τόσο στην κοινωνική δικτύωση όσο και στις αναζητήσεις, αποδεικνύοντας πόσο σημαντικό είναι το οπτικό περιεχόμενο για το web. Το επόμενο βήμα στην ανάπτυξη του Pinterest είναι να μπει στον κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου. Αυτό ήδη ξεκινάει με την προσθήκη των “Buy” buttons στα pin των προϊόντων που πωλούνται από κάποιες εταιρείες.



TUMBLR (www.tumblr.com)

Το Tumblr είναι μια εξαιρετικά δημοφιλής κοινωνική πλατφόρμα blogging που χρησιμοποιείται κυρίως από εφήβους και νεαρούς ανθρώπους. Όπως και το Pinterest, έγινε γνωστό για την οπτικοποίηση του περιεχομένου. Η καινοτομία του βρίσκεται στην έννοια του “Reblogging”. Εάν γράψετε ένα ενδιαφέρον άρθρο τότε αυτό θα λάβει χιλιάδες “reblogs”.



VINE (vine.co)

Το Vine είναι μια εφαρμογή για το μοίρασμα video. Η εφαρογή αυτή αποτελεί ιδιοκτησία του Twitter και είναι πολύ διασκεδαστική. Ειδικά όσοι δεν έχουν την υπομονή να παρακολουθήσουν ένα μεγάλο video στο youtube, είναι σίγουρο οτι θα λατρέψουν το Vine. Ένα δυνατό σημείο του Vine είναι ότι το video μπορείτε να το κάνετε embed μέσα στο tweet.



SNAPCHAT (www.snapchat.com)

Το Snapchat είναι ένα κοινωνικό δίκτυο που ξεκίνησε από το instant messaging και λειτουργεί μόνο σε κινητά. Αποτελεί ένα από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα κοινωνικά δίκτυα. Στηρίζει την επιτυχία του στην αναδιανομή των “snaps”. Ένα “snap” μπορεί να είναι ένα video ή μια εικόνα ή ένα μήνυμα που θα στείλουμε σε ένα φίλο. Τα παιδιά λατρεύουν το Snapchat επειδή η δημοσίευση γίνεται σε φίλους και όχι σε όλους όπως γίνεται στα παραδοσιακά κοινωνικά δίκτυα.


Η ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης όμως που ξεχώρισε ανάμεσα στις άλλες είναι το Facebook. Με δύο δισεκατομμύρια ενεργούς μηνιαίους χρήστες -πάνω από το ένα τέταρτο του παγκόσμιου πληθυσμού των 7,5 δισεκατομμυρίων- το Facebook είναι μακράν το ποιο δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο, αφήνοντας στη 2η θέση το twitter όπου τον Απρίλιο του 2017 αριθμούσε 328 εκατομμύρια ενεργούς μηνιαίους χρήστες.



Τελευταία τροποποίηση: Κυριακή, 2 Φεβρουαρίου 2020, 8:44 AM