Τρισδιάστατη εκτύπωση στην ελληνική Εκπαίδευση
ST3dM
Η δυνατότητες ανάπτυξης στους μαθητές δεξιοτήτων του 21ου αιώνα οδήγησε το 2017 στην ανάπτυξη από μέρους μου, μιας διδακτορικής έρευνας στο Τμήμα Φυσικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και ειδικότερα στο Εργαστήριο Διδακτικής της Φυσικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας υπό την επίβλεψη του καθηγητή κ. Πολάτογλου Χαρίτων.
Το 2018 με την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας δημιουργήθηκε εκπαιδευτικός διαγωνισμός για τη συμμετοχή των μαθητών στις προτεινόμενες δραστηριότητες ο οποίος διεξάγεται φέτος για τέταρτη χρονιά, ενώ παράλληλα για τις ανάγκες των συμμετεχόντων δημιουργήθηκε μια εκπαιδευτική πλατφόρμα όπου και αναπτύχθηκε μέρος του υλικού που παρουσιάζεται και εδώ. Οι στόχοι των δράσεων ήταν και είναι πολλαπλοί. Ανάμεσα σε αυτούς υπάρχει, η μελέτη του τρόπου εισαγωγής της νέας τεχνολογίας στην εκπαιδευτική διαδικασία, η μελέτη των συνάψεων με τα γνωστικά αντικείμενα όπως και η μελέτη της ανάπτυξης δεξιοτήτων από τους μαθητές και από τους εκπαιδευτικούς. Από το 2020 διενεργείται και Διαγωνισμός εκπαιδευτικών με στόχο τον σχεδιασμό εκπαιδευτικών εργαλείων - αντικειμένων που μπορούν να υποστηρίξουν την καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία στα διάφορα γνωστικά αντικείμενα. Οι συνολικοί συμμετέχοντες στις παραπάνω δραστηριότητες ξεπερνούν τους 2000 εκπαιδευτικούς και μαθητές ενώ τα πλούσια συμπεράσματά τους έχουν παρουσιαστεί και στο 1ο Συνέδριο Τρισδιάστατης Σχεδίασης και Εκτύπωσης που διενεργήθηκε για τον σκοπό της διάχυσης τους. Το 2ο Συνέδριο διεξάχθηκε μόλις λίγες μέρες νωρίτερα στο παρόν έτος 2022 διαδικτυακά.
ST3dM2022
Την παρούσα χρονιά διενεργείται ο Τέταρτος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Τρισδιάστατης Σχεδίασης και εκτύπωσης ST3dM2022 ο οποίος έχει περισσότερο φεστιβαλικό παρά διαγωνιστικό χαρακτήρα. Στα πλαίσια του
· Οι ομάδες του Δημοτικού «Το σχολείο μας» μελετούν το σχολικό συγκρότημα, εντοπίζουν κάποιο πρόβλημα που να σχετίζεται με την αειφόρο ανάπτυξη και επινοούμε μία κατασκευή που βοηθά στην επίλυσή του.
· Οι ομάδες του Γυμνασίου «Ο κοινόχρηστος χώρος» εντοπίζουμε σημεία/θέματα που σχετίζονται με αυτό τον χώρο και αποτελούν προβλήματα αειφόρου ανάπτυξης. Επινοούμε μία κατασκευή που βοηθά στην επίλυσή του.
· Οι ομάδες του Λυκείου μελετούν την πόλη μας και καταγράφουν τα στοιχεία που έχει με τη ματιά της αειφόρου ανάπτυξης. Εντοπίζουμε κάποιο πρόβλημα και επινοούμε μία κατασκευή που βοηθά στην επίλυσή του.
· Οι Εκπαιδευτικοί συνεχίζουν και φέτος να σχεδιάζουν το εργαλείο της ειδικότητας που βοηθά το έργο τους, διαβήτης, μοχλός, άγαλμα, σταυρός, σφυρίχτρα οτιδήποτε χρήσιμο στη διδασκαλία της ειδικότητας σας.
Τα παραδοτέα αποτελούνται από:
1. Έρευνα (3 σελίδων max) του θέματος.
2. Παρουσίαση της εργασίας των μαθητών 15 slides (5 έρευνα- 5 δράσεις-5 σχεδιασμός) .
3. Αρχείο τρισδιάστατου σχεδίου (stl).