Τα προγραμματιστικά περιβάλλοντα του Micro:bit
Τα προγραμματιστικά περιβάλλοντα του Micro:bit
Οι μαθητές κι οι μαθήτριες μπορούν να προχωρήσουν μέσω διάφορων γλωσσών προγραμματισμού καθώς αυξάνονται οι δεξιότητές τους. Μπορούν να προγραμματίσουν το Micro:bit με περιβάλλον όπου οι εντολές μπορεί να είναι εικονίδια που τα μεταφέρεις και τα εναποθέτεις, ή είναι μπλοκ εντολών ή ακόμα οι εντολές εμφανίζονται ως κείμενο.
- Microsoft MakeCode
Το πρόγραμμα MakeCode της Microsoft είναι ο τέλειος τρόπος για να ξεκινήσετε τον προγραμματισμό και να δημιουργήσετε με το micro:bit του BBC. Είναι το πλέον κατάλληλο προγραμματιστικό περιβάλλον για τα παιδιά από 7 ετών καθώς δεν απαιτεί προσήλωση σε στοιχεία κειμένου. Χρησιμοποιεί χρωματικά κωδικοποιημένα μπλοκ τα οποία είναι γνωστά σε οποιονδήποτε έχει χρησιμοποιήσει προηγουμένως το Scratch, και ωστόσο αρκετά ισχυρά για πρόσβαση σε όλες τις δυνατότητες αυτού του μικροσκοπικού υπολογιστή. Μπορείτε επίσης να μεταβείτε σε JavaScript για να δείτε τον κώδικα που βασίζεται σε κείμενο πίσω από τα μπλοκ.
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ:
Εμφάνιση "χαμόγελου" από τα LEDs του micro:bit όπου εκτελείται πρόγραμμα σε Microsoft MakeCode.
- Python
Η Python είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να εμβαθύνετε τις προγραμματιστικές σας δεξιότητες μέσω κωδικοποίησης που βασίζεται σε κείμενο. Η δομή των εντολών μοιάζει με αγγλικά κι αυτό διευκολύνει την έναρξη της εκμάθησης αλλά ακόμα και για να χρησιμοποιηθεί σε τομείς όπως η επιστήμη δεδομένων και η μηχανική μάθηση.
Χρησιμοποιείται στα σχολεία για μαθητές και μαθήτριες της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και υποστηρίζεται από μια παγκόσμια κοινότητα εκπαιδευτικών, προγραμματιστών και μηχανικών. Το πρόγραμμα επεξεργασίας Python έχει σχεδιαστεί για να βοηθά τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές να αξιοποιούν στο έπακρο τον προγραμματισμό που βασίζεται σε κείμενο στο micro:bit.
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ:
Πατώντας το κουμπί Α το micro:bit επιλέγει ένα τυχαίο αριθμό κι ανάλογα με τον αριθμό εκτελείται και μια διαφορετική ενέργεια.
- Scratch
Το Scratch λατρεύεται από παιδιά και ενήλικες σε όλο τον κόσμο. Για πολλούς, το Scratch αποτελεί τη πρώτη τους εισαγωγή στον προγραμματισμό από περίπου 8 ετών και άνω. Μπορείτε να ενσωματώσετε micro:bit στα έργα σας στο Scratch, μετατρέποντας το micro:bit σας σε φυσικό χειριστήριο παιχνιδιών, πινέλο, ψηφιακό πίνακα αποτελεσμάτων κ.α. Θα χρειαστείτε έναν υπολογιστή Windows ή macOS (έκδοση 10/11) με εγκατεστημένο Bluetooth και Scratch Link ή ένα Chromebook ή φορητή συσκευή για να εγκαταστήσετε την εφαρμογή Android. (Θα δώσουμε ακριβείς περιγραφές αργότερα στο συγκεκριμένο υλικό όπου θα διαπραγματευθούμε τη σχέση micro:bit και Scratch).
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ:
Το παρακάτω πρόγραμμα χρησιμοποιεί το επιταχυνσιόμετρο του micro:bit για να αντιληφθεί πότε εκτινάσσεται στον αέρα και κάνει τη γάτα του Scratch να πηδά ταυτόχρονα.
Επίσης, η φιγούρα της γάτας αλλάζει χρώμα, κάνει έναν ήχο νιαουρίσματος και οι αλλαγές κάνουν το ύψος του ήχου υψηλότερο κάθε φορά που "πετάτε" ή κουνάτε έντονα το micro:bit στον αέρα.
Χρησιμοποιεί το μπλοκ ολίσθησης για να κάνει το Scratch να μεταπηδά στο τμήμα της οθόνης κάθε φορά.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ:
Στο πλαίσιο αυτού του σεμιναρίου (το οποίο βρίσκεται σε πιλοτική φάση) θα ασχοληθούμε με τη συμπεριφορά του Micro:bit χρησιμοποιώντας:
- Microsoft MakeCode,
- Scratch