Μετάβαση στο κεντρικό περιεχόμενο
Απαιτήσεις ολοκλήρωσης

Διδακτικοί στόχοι

Στο τέλος της ενότητας/δραστηριότητας θα είστε σε θέση να:

  • μάθετε συνοπτικά για τις κύριες δομές ενός προγραμματιστικού περιβάλλοντος


Κύριες δομές προγραμματισμού

Στον προγραμματισμό διακρίνουμε τρεις κύριες δομές με βάση τις οποίες συμπεριλαμβάνουμε εντολές στα προγράμματά μας:

  1. ακολουθιακή δομή
  2. επαναληπτική δομή
  3. δομή ελέγχου

  • Ακολουθιακή δομή: οι εντολές εκτελούνται η μία μετά την άλλη, η κάθε μία με τη σειρά της.
    • Παράδειγμα: Η πλακέτα εμφανίζει ένα σχήμα, λέει ένα μήνυμα, εμφανίζει ένα άλλο σχήμα.


  • Δομή ελέγχου (επιλογής): ορισμένες εντολές σε ένα πρόγραμμα δεν εκτελούνται πάντα αλλά η εκτέλεσή τους εξαρτάται από τη συνθήκη που ισχύει εκείνη τη στιγμή.
    • Παράδειγμα: Εάν πατιέται το κουμπί Α της πλακέτας τότε εμφανίζεται ο αριθμός 10, αλλιώς (σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση) εμφανίζεται ο αριθμός 20. (Για να εκτελούμε συνέχεια το πρόγραμμα και να πατάμε και να ξαναπατάμε το κουμπί Α, θέσαμε τη δομή ελέγχου Εάν...αλλιώς μέσα στο για πάντα).


  • Επαναληπτική δομή: ορισμένες εντολές εκτελούνται πολλές φορές, επαναληπτικά.
    • Παράδειγμα: Κατά την έναρξη της εκτέλεσης του προγράμματος εμφανίζεται στα LEDs της πλακέτας μια καρδιά κι ένα βέλος που δείχνει βορειοανατολικά. Αυτή η εμφάνιση των σχημάτων επαναλαμβάνεται 4 φορές.


ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ:

Για τις παραπάνω προγραμματιστικές δομές στα επόμενα μαθήματα, ιδιαίτερα για τη δομή ελέγχου και την επαναληπτική δομή, θα αναφερθούμε αναλυτικότερα κι εκτενέστερα με πολλά παραδείγματα στα οποία ασφαλώς θα χρειαστεί να εμπλέξουμε και τους αισθητήρες του micro:bit.


Τελευταία τροποποίηση: Κυριακή, 13 Νοεμβρίου 2022, 10:21 PM