Ένα ολοκληρωμένο σενάριο ρομποτικής για τη μέτρηση υγρασίας εδάφους
Διδακτικοί στόχοι
Στο τέλος της ενότητας/δραστηριότητας θα είστε σε θέση να:
- έχετε μια άποψη ότι μπορείτε να συνδυάζετε το microbit με άλλες ρομποτικές κατασκευές
Ένα ολοκληρωμένο σενάριο μέτρησης υγρασίας εδάφους
Ένα όχημα οδηγείται στο "χωράφι" και μετράει την υγρασία του εδάφους. Όταν ο αισθητήρας υγρασίας εδάφους βρίσκεται μέσα στο χώμα παίρνει 4 τιμές και υπολογίζει τη μέση υγρασία. Εάν η μέση υγρασία είναι μεγαλύτερη από μια τιμή τότε ο βραχίονας με το Microbit ανεβαίνει και το όχημα αποσύρεται. Εάν η μέση υγρασία είναι μικρότερη από μια τιμή, δηλαδή εφόσον το έδαφος είναι ξηρό, δίνεται σήμα μέσω της web κάμερας κι ενεργοποιείται ένα ποτιστήρι το οποίο ποτίζει το έδαφος με νερό. Σταματάει η διαδικασία του ποτίσματος όταν το έδαφος έχει μια ικανοποιητική υγρασία. Στη συνέχεια, ένα όχημα, που διαθέτει φούχτες, κινείται παράλληλα με το χωράφι και κατεβαίνουν οι φούχτες για να "σκάψουν". Όταν δεν υπάρχει πλέον χωράφι ανεβαίνουν οι φούχτες και το όχημα σταματάει όταν συναντήσει ένα εμπόδιο πολύ κοντά του.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ:
- Μπορείτε να δείτε το βίντεο, ιδιαίτερα για το θέμα μας, από το 7:39'-8:50'
- Ο προγραμματισμός για το πρώτο όχημα που "κουβαλάει" και το microbit είχε γίνει με το προγραμματιστικό περιβάλλον Mind+, το οποίο μπορεί να περιλάβει εντολές και για microbit και για Lego. Tο προγραμματιστικό περιβάλλον Mind+ προσομοιάζει με το MakeCode καθώς και τα δύο είναι Scratch like περιβάλλοντα.
- Όπως ίσως παρατηρήσετε στη συνδεσμολογία, το ρεύμα έρχεται από τον υπολογιστή στην πλακέτα microbit. Αυτή συνδεσμολογία δεν έδινε πλήρους εύρους τιμές αγωγιμότητας. Η σωστή συνδεσμολογία είναι έτσι ώστε το ρεύμα να έρχεται από τον υπολογιστή στην πλακέτα Keyestudio
Sensor Shield Module for microbit.