Αποτελέσματα ερευνών σχετικά με τη χρήση Ρομποτικής στη διδασκαλία
Completion requirements
Η χρήση της Ρομποτικής στην διδασκαλία
Παρακάτω αναφέρονται
αποτελέσματα από διάφορα ερευνητικά πρωτόκολλα που χρησιμοποίησαν ρομπότ στη
διδακτική διαδικασία:
η χρήση ρομπότ κατέδειξε καλύτερη απόδοση στα
Μαθηματικά για την ομάδα των μαθητών που χρησιμοποίησαν το ρομπότ. Ένα
ενδιαφέρον αποτέλεσμα της συγκεκριμένης έρευνας ήταν το γεγονός ότι οι
μαθητές με καλύτερη απόδοση στα Μαθηματικά είχαν περισσότερο θετική στάση
στο ρομπότ.
η χρήση ρομπότ κατέδειξε βελτίωση των μέσων
όρων των συμμετεχόντων, γεγονός που υποστηρίζει την άποψη ότι η ρομποτική
ήταν αποτελεσματική στη θεματολογία του συγκεκριμένου μαθήματος που
περιλαμβάνει προγραμματισμό, ρομπότ, μαθηματικά και μηχανική.
συγκρίνοντας τα αποτελέσματα των παιδιών της
ομάδας που χρησιμοποίησε τη ρομποτική, με αυτά που χρησιμοποιήθηκαν
παραδοσιακές μέθοδοι διδασκαλίας, τα παιδιά της ερευνητικής ομάδας
ανέπτυξαν περισσότερο συνεργατικό πνεύμα. Αξίζει να τονιστεί, ότι σε
αντίθεση με τα παιδιά της ομάδας ελέγχου που εξέφρασαν ανία μετά από τις
δύο δραστηριότητες, τα παιδιά με τη χρήση του ρομπότ συνήθως εξέφραζαν την
επιθυμία τους να συνεχίσουν το μάθημα με τέτοιου τύπου δραστηριότητες.
τα αυτιστικά παιδιά με προβλήματα
κοινωνικοποίησης, βελτίωσαν τις δεξιότητές τους ακολουθώντας το πρόγραμμα
παρέμβασης με χρήση ρομπότ Lego. Αυτό καταδείχθηκε, τόσο με τη χρήση κλιμάκων
ετεροαναφοράς, όσο και με την παρατήρηση των παιδιών στον προαύλιο χώρο
του σχολείου.
Συμπερασματικά, γίνεται
αντιληπτό το γεγονός, ότι η αποτελεσματικότητα της χρήσης ρομπότ στην
εκπαιδευτική διαδικασία είναι μάλλον περιορισμένη. Ωστόσο, η εκπαιδευτική
κοινότητα υποστηρίζει τα οφέλη της χρήσης ρομπότ ως βοηθό του δασκάλου/καθηγητή
στην καλύτερη και πληρέστερη κατανόηση της υπό μελέτη έννοιας ή ενός διδακτικού σεναρίου STEΑM όπως θα δούμε και σε επόμενες ενότητες (Foti, 2021).