Άλλες βασικές έννοιες κωδικοποίησης που μπορεί να κατανοήσει ένα παιδί νηπιαγωγείου
- Επανάληψη
Στην κωδικοποίηση, η επανάληψη μας επιτρέπει να εκτελούμε μια κίνηση ξανά και ξανά, μέχρι να δώσουμε την εντολή για να σταματήσει. Για παράδειγμα, μπορούμε να αναφερθούμε στον τρόπο που τα παιδιά έρχονται κάθε μέρα στο σχολείο: αν ακολουθούν την ίδια διαδρομή, με τα πόδια, το αυτοκίνητο ή το λεωφορείο, αυτό μπορεί να θεωρηθεί ως επανάληψη.
- Ανάλυση
Σημαίνει τη διάσπαση των προβλημάτων σε μικρότερα, πιο εύχρηστα στάδια. Μπορούμε να διδάξουμε απλά στα παιδιά του Νηπιαγωγείου την ανάλυση ζητώντας τους να «τεμαχίσουν» την καθημερινή τους ρουτίνα σε επιμέρους στάδια.
- Επέκταση/«Διακλάδωση»
Αναφέρεται στον έλεγχο των συνθηκών που καθορίζουν μια επιλογή – στη λήψη μιας απόφασης ανάλογα με το τι συμβαίνει ή τι έχει συμβεί. Χρησιμοποιώντας την έννοια της ρουτίνας τους και τις παραλλαγές της «φυσιολογικής» ρουτίνας τους (όπως για παράδειγμα μια μέρα που κάνουν κάτι διαφορετικό), μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά να αντιληφθούν την έννοια της επέκτασης, κατά τη διαδικασία εκμάθησης της κωδικοποίησης.
- Εντοπισμός σφαλμάτων.
Σε αυτή τη φάση, προσπαθούμε απλά να επιδιορθώσουμε ένα πιθανό πρόβλημα που μας εμποδίζει να φτάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Ο εντοπισμός σφαλμάτων βοηθά τα παιδιά να αποκτήσουν αντοχή και δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων, στοιχεία απαραίτητα για το μέλλον τους.
Ένα καλό παράδειγμα για παιδιά Νηπιαγωγείου είναι να τους δώσουμε βήματα να ακολουθήσουν, κάνοντας εσκεμμένα ένα λάθος.