Skip to main content
Completion requirements

Περιγραφή


Το Beebot και η γλώσσα των μελισσών

Ένας τρόπος εισαγωγής του Beebot στην τάξη μπορεί να είναι η σύνδεσή του με τη φύση και τις μέλισσες  και παρακάτω ακολουθεί ένα παράδειγμα (Foti, 2023).

Προαπαιτούμενες γνώσεις

Ο εκπαιδευτικός  μπορεί να ξεκινήσει με τον/την εκπαιδευτικό να μιλάει για τη ζωή των μελισσών. Μπορεί να περιγράψει πώς φαίνονται, πώς προσανατολίζονται και πώς ζουν οι μέλισσες. Η γνώση και εξοικείωση των μαθητών/τριών μπορεί να επιτευχθεί δείχνοντας εικόνες μελισσών και κυψελών.

Το συνολικό ζήτημα μπορεί να υποστηριχθεί από τις ακόλουθες επιμέρους ερωτήσεις:

•             Πώς μπορούμε να πούμε ο ένας στον άλλον πώς φτάνουμε σε ένα συγκεκριμένο μέρος σε ένα δωμάτιο;

•             Πώς μπορούν οι μέλισσες να πουν η μία στην άλλη για το ίδιο πράγμα χωρίς την ανθρώπινη γλώσσα;

•             Μπορούμε να σχεδιάσουμε ένα μοντέλο μέλισσας που χρησιμοποιεί την ίδια γλώσσα με τις μέλισσες;

Στην τάξη, τα τραπέζια και οι καρέκλες μπορούν να καθαριστούν στα πλάγια, έτσι ώστε να υπάρχει ένας ανοιχτός χώρος στη μέση της αίθουσας. Ως παιχνίδι ο/η εκπαιδευτικός μπορεί να τοποθετήσει ένα λουλούδι ή μια εικόνα ενός λουλουδιού σε μια καρέκλα και  να περιγράψει ένα σενάριο όπου οι μαθητές/τριες και οι μέλισσες δεν ξέρουν πού είναι το λουλούδι και να προσπαθήσουν να το βρουν ενώ στη συνέχεια, οι μαθητές/τριες να δοκιμάσουν το παιχνίδι σε ζευγάρια.

Στη συνέχεια παρουσιάζεται το Beebot ως μοντέλο της πραγματικής μέλισσας εισάγοντας έννοιες όπως προγραμματισμός , διαδρομή και εντολή με ερωτήματα όπως;

•             Ποιες είναι οι διαφορές και οι ομοιότητες μεταξύ μιας πραγματικής μέλισσας και του Beebot;

•             Πως μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ένα μοντέλο μέλισσας εδώ στην τάξη;

 Πρόκληση και φάση σχεδιασμού διαδρομής

Σε αυτό το μέρος του μαθήματος, οι μαθητές/τριες μπορούν να προσπαθήσουν να κατευθύνουν το Beebot προς έναν συγκεκριμένο στόχο, για παράδειγμα ένα λουλούδι προτρέποντας  η διαδρομή να περιλαμβάνει τουλάχιστον μία στροφή. Η άσκηση μπορεί να επαναληφθεί με νέο στόχο και οι ομάδες μαθητών/τριών μπορούν να δοκιμάσουν, να διορθώσουν και να επαναλάβουν έως ότου το Beebot φτάσει στον αναμενόμενο στόχο/το λουλούδι.

Οι μαθητές/τριες  είτε ως ομάδα είτε σε δυάδες/ζευγάρια,  είναι καλό αρχικά να  σχεδιάζουν στο χαρτί τη διαδρομή πριν προγραμματίσουν το Beebot και  να περιγράφουν τις εντολές που πρέπει να δοθούν στο Beebot.  



Last modified: Sunday, 22 January 2023, 7:41 AM