Μετάβαση στο κεντρικό περιεχόμενο
Απαιτήσεις ολοκλήρωσης

Περιγραφή


Σχέδιο Μαθήματος: Μαθαίνω τους Αριθμούς 0-9 με τη βοήθεια του Beebot (Foti,2023, Φώτη,Μπράτιτσης,2023).

Θέμα: Μαθηματικά

Θέμα/Ενότητα μελέτης: Αναγνώριση αριθμών

Στόχος: Να μάθουν με παιγνιώδη τρόπο τους αριθμούς 0-9

Περίληψη

Αυτή η δραστηριότητα θα διεξαχθεί κατά τη διάρκεια των μαθηματικών προκειμένου οι μαθητές/τριες να εξασκηθούν στη μαθηματική σκέψη και τους  αριθμούς 0-9.

 Διαδικασία

Τάξη: Μετά από δραστηριότητες με προ-μαθηματικές έννοιες ταξινόμησης, αντιστοίχισης, σειραθέτησης προχωράμε στην αρίθμηση. Τοποθετήστε τους αριθμούς μεταξύ 0 και 9 στο πλέγμα κινήσεων (χαλί του Beebot στο οποίο έχουμε αναφερθεί σε προηγούμενη ενότητα).

  •  Δώστε στους μαθητές/τριες ένα σύνολο αντικειμένων για να μετρήσουν προφορικά και, στη συνέχεια, προτρέψτε τα παιδιά να περπατήσουν στο πλέγμα βρίσκοντας τον αντίστοιχο αριθμό και λέγοντας τις κινήσεις.
  •  Μετά από την εξοικείωσή τους με τις κινήσεις, πλοηγήστε το Bee-Bot στον αντίστοιχο αριθμό στο πλέγμα κινήσεων του. Αυτό βοηθά τους μαθητές/τριες να αναγνωρίσουν αριθμούς, να αντιστοιχίσουν ένα προς ένα και να μετρήσουν προφορικά. 
  • Για ένα πιο προχωρημένο μάθημα, μπορείτε να δώσετε στους μαθητές/τριες ερωτήσεις πρόσθεσης, αφαίρεσης, μεγαλύτερος από, μικρότερος από τον επόμενο αριθμό, τους αριθμούς που λείπουν και ζητήστε τους να οδηγήσουν το  Bee-Bot στη σωστή απάντηση.

Διαφοροποιημένη Οδηγία

  • Για προχωρημένους μαθητές/τριες μπορούν να χρησιμοποιηθούν αριθμοί πέραν του 9.
  • Για μαθητές/τριες  που προσπαθούν, ξεκινήστε χρησιμοποιώντας αριθμούς από το 0 έως το 5 και προσθέστε επιπλέον μερικούς αριθμούς κάθε φορά.

Συνεργασία: Οι μαθητές/τριες θα εργαστούν ομαδικά σε μικρές ομάδες.

Κατανομή χρόνου: Πολλαπλές περίοδοι μαθημάτων, όπως απαιτείται. Ο χρόνος πρέπει να περιορίζεται στα 10-20 λεπτά.

Πόροι: Καταμέτρηση αντικειμένων για εξάσκηση στην αρίθμηση (π.χ. φασόλια, μαρκαδόροι, τουβλάκια κ.λπ)

  • Κάρτες αριθμών: Οι κάρτες μπορεί να είναι διαθέσιμες είτε μόνο με αριθμούς,  
  • είτε με αριθμούς και ονόματα (για αναγνωστική κατανόηση)
  •  είτε μόνο με τα ονόματα των αριθμών (για μεγαλύτερα παιδιά, ή όταν έχουν ήδη εξοικειωθεί πολύ καλά με τους αριθμούς). 

Μπορούν να χρησιμοποιηθούν διαφορετικά σετ καρτών ή να αναμειχθούν κάρτες  ανάλογα με τους διδακτικούς στόχους.


Πρότυπο:

  •  Κριτική σκέψη, επίλυση προβλημάτων και λήψη αποφάσεων- Οι μαθητές/τριες χρησιμοποιούν δεξιότητες κριτικής σκέψης για να σχεδιάσουν και να διεξάγουν έρευνα, να διαχειριστούν έργα,  να λύσουν προβλήματα και να λάβουν τεκμηριωμένες αποφάσεις χρησιμοποιώντας κατάλληλα ψηφιακά εργαλεία και πόρους όπως στις δραστηριότητες που ακολουθούν με τη χρήση του Beebot και του προσομοιωτή. 



Τελευταία τροποποίηση: Κυριακή, 22 Ιανουαρίου 2023, 8:29 AM