Σχέδιο μαθήματος STEAM για τον κύκλο του νερού με την αξιοποίηση του Beebot και την προσέγγιση των Τεχνών
Περιγραφή
Θέμα/Ενότητα Μελέτης: STEAM και ο κύκλος του Νερού- αναδεικνύοντας το A (Arts)
Στόχος:
Τα παιδιά να εξοικειωθούν με τον κύκλο του Νερού εστιάζοντας στις Τέχνες (Φώτη, 2022, Foti, 2023)
Περίληψη
Σε αυτό το σχέδιο μαθήματος και αφού πρώτα έχουν διδαχθεί οι μαθητές τη διαδρομή της σταγόνας και τον κύκλο του νερού μέσα από ένα πρόγραμμα STEM όπως αναφέρθηκε πριν. γίνεται εστίαση στις Τέχνες και συγκεκριμένα στη ζωγραφική με την αξιοποίηση της εκπαιδευτικής ρομποτικής και του Beebot
Διαδικασία
Τάξη: Αρχικά ο εκπαιδευτικός έχει προσεγγίσει το σχέδιο μαθήματος για τον κύκλο του Νερού με διαθεματικές δραστηριότητες STEM και στη συνέχεια παρουσιάζει πίνακες ζωγραφικής για το συγκεκριμένο θέμα. Μαζί με τους/τις μαθητές/τριες παρατηρεί, καταγράφει και ερμηνεύει τα στάδια του κύκλου του νερού μέσα από τη ζωγραφική. Στη συνέχεια και αφού έχει πλαστικοποιήσει τις εικόνες, δίνει τις κάρτες στους μαθητές να τις βάλουν στη σωστή χρονική σειρά στο χαλάκι/πλέγμα κινήσεων του Beebot (εάν υπάρχει) και τους καλεί να κάνουν τη διαδρομή του νερού αρχικά βιωματικά και στη συνέχεια πλοηγώντας το Beebot με τις κατάλληλες οδηγίες.
Διαφοροποιημένη Οδηγία
Για αυτήν τη δραστηριότητα μπορεί να προωθηθεί η καθοδήγηση από συμμαθητές/τριες.
Συνεργασία: Οι μαθητές εργάζονται ομαδικά σε μικρές ομάδες.
Κατανομή χρόνου: Πολλαπλές περίοδοι μαθημάτων, όπως απαιτείται. Ο χρόνος πρέπει να είναι 10-20 λεπτά.
Πόροι:
- Χαρτόνι (διαμορφωμένο όπως έχει περιγραφεί σε προηγούμενη ενότητα) ή διαφανές πλέγμα
- Για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα κάρτες με πίνακες ζωγραφικής που έχουν ως θέμα τα στάδια της διαδρομής του κύκλου του νερού.
Μπλε κύματα και κίτρινος ήλιος: Tancha
Νεφελώδης: Peter Nervo
Εξάτμιση νερού : Karen Williams-Brusubardis
Η βροχή: LEON ZERNITSKY