Skip to main content
Completion requirements

Διδακτικοί στόχοι

Στο τέλος της ενότητας/δραστηριότητας θα είστε σε θέση να:

  • γνωρίσετε την ακολουθιακή δομή
  • μάθετε τη δημιουργία ενός απλού προγράμματος


Η ακολουθιακή δομή

Ο προγραμματισμός έχει τρεις (3) βασικές δομές:

  1. ακολουθιακή δομή
  2. επαναληπτική δομή
  3. δομή ελέγχου

Εδώ θα ασχοληθούμε με την ακολουθιακή δομή.

Η ακολουθιακή δομή εντολών χρησιμοποιείται, όταν είναι δεδομένη η σειρά εκτέλεσης ενός συνόλου ενεργειών. Οι εντολές εκτελούνται η μία μετά την άλλη, όλες και με συγκεκριμένη σειρά. Χρησιμοποιείται πρακτικά για την αντιμετώπιση απλών προβλημάτων, όπου είναι δεδομένη η σειρά εκτέλεσης ενός συνόλου ενεργειών.

Ένα απλό παράδειγμα από την καθημερινή ζωή είναι η ακολουθία οδηγιών μίας συνταγής μαγειρικής με στόχο την κατασκευή ενός φαγητού. Τα βήματα και οι ποσότητες που πρέπει να ακολουθηθούν είναι συγκεκριμένα και οι οδηγίες απόλυτα καθορισμένες και σαφείς.

Περιγραφή

ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ: Ξεκινάει η εκτέλεση του προγράμματος πατώντας το τρίγωνο κουμπί. Το ρομπότ κινείται μπροστά για 0.45 δευτερόλεπτα, περιμένει 1 δευτερόλεπτο, στρίβει προς τα δεξιά για 1 δευτερόλεπο και κινείται μπροστά για 2 δευτερόλεπτα.

Το παρακάτω βίντεο παρουσιάζει το περιβάλλον του EdBlocks, τη δημιουργία του προγράμματος στο περιβάλλον αυτό και την αποθήκευσή του.

 

 

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ 1: Στο υλικό της εβδομάδας στο ΠΟΡΟΙ - ΠΗΓΕΣ έχουμε ανεβάσει δύο αρχεία στα οποία είναι καταγεγραμμένα όλα τα blocks (εικονίδια) των εντολών με τις επεξηγήσεις τους.

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ 2: Για να φορτώσετε πλέον το δικό σας πρόγραμμα ακολουθείτε από το Εκπαιδευτικό υλικό "Φόρτωση προγράμματος EdBlocks στο Edison" τις οδηγίες από την 6η και μετά.


Last modified: Sunday, 20 November 2022, 12:17 PM