10α_Υπενθύμιση για πότισμα
Διδακτικοί στόχοι
δραστηριότητας
- χρησιμοποιείτε το microbit ώστε να σας υπενθυμίζει ότι η γλάστρα σας θέλει πότισμα
Υπενθύμιση για πότισμα
ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ: Το micro:bit μας υπενθυμίζει πότε μια γλάστρα μας θέλει πότισμα ανάλογα με την υγρασία του εδάφους (αγωγιμότητα) και τη φωτεινότητα. Πιο συγκεκριμένα, κάθε 10 δευτερόλεπτα εμφανίζει "ΟΚ", τίθεται η αναλογική ανάγνωση του ακροδέκτη P1 στη μεταβλητή με το όνομα αγωγιμότητα, εμφανίζεται αυτή η αγωγιμότητα. Εάν η αγωγιμότητα είναι μικρότερη από 800 τότε, εάν το επίπεδο φωτεινότητας είναι μικρότερο από 50 τότε εμφανίζεται ένα σχήμα και αναπαράγονται 3 νότες αλλιώς εμφανίζεται ένα άλλο σχήμα κι αναπαράγεται μια νότα 1 φορά. Αλλιώς (εάν η αγωγιμότητα είναι μεγαλύτερη η ίση με 800) εμφανίζεται το σχήμα της καρδιάς.
ΤΟ ΣΚΕΠΤΙΚΟ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΛΟΓΙΑΣ:
Όπως θα δείτε και παρακάτω στη συνδεσμολογία, θέτοντας καλώδια στον
ακροδέκτη P1 και στον ακροδέκτη 3V και "βυθίζοντάς" τα με καρφιά μέσα στο
χώμα, δημιουργείται ένα κλειστό κύκλωμα. Έτσι μπορούμε να
παίρνουμε από το microbit τις τιμές της αγωγιμότητας που συσχετίζονται, για την περίπτωσή μας, με την υγρασία.
Το άκουσμα από τις τρεις νότες αποτελεί την υπενθύμιση για το πότισμα όπου η αγωγιμότητα είναι μικρότερη από 800 και με χαμηλό φωτισμό. Το άκουσμα από της μιας νότας αποτελεί την υπενθύμιση για το πότισμα όπου η αγωγιμότητα είναι μικρότερη από 800 και με πιο ψηλό φωτισμό. Εάν η αγωγιμότητα είναι μεγαλύτερη η ίση με 800 εμφανίζεται μόνο μια καρδιά.
- Συνδέετε το micro:bit με τον υπολογιστή μέσω του USB.
- (Χρησιμοποιείτε Google Chrome ή Microsoft Edge). Για να έχετε πρόσβαση στο προγραμματιστικό περιβάλλον Microsoft MakeCode πηγαίνετε στη διεύθυνση: https://makecode.microbit.org/
- Επιλέγετε Νέο έργο.
- Δίνετε όνομα στο αρχείο που θα δημιουργηθεί. Επειδή το σενάριο του έργου
που θα δημιουργήσετε αφορά τον μέσο όρο υγρασίας, δίνετε
όνομα αρχείου υπενθύμιση για πότισμα κι επιλέγετε Δημιουργία.
- Ανοίγει παράθυρο στο οποίο εμφανίζεται το περιβάλλον του Microsoft MakeCode για να δημιουργήσετε τον κώδικα του προγράμματος.
Παραθέτουμε παρακάτω εικόνα του προγράμματος ημιδομημένου με κάποιες εντολές. Καλείστε να δημιουργήσετε το πρόγραμμα στο MakeCode και να το συμπληρώσετε κατάλληλα.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ:- Για το πρόγραμμα: Φροντίστε να δημιουργήσετε τη μεταβλητή με το όνομα αγωγιμότητα.
- Για το πρόγραμμα: Θέτετε όποιες νότες και όποια σχήματα θέλετε (3 και 4).
- Θέσαμε ως χρονικό πλαίσιο για την ειδοποίηση για το πότισμα τα 10 δευτερόλεπτα με τη λογική να δημιουργήσετε το πρόγραμμά σας και να κάνετα γρήγορα τις δοκιμές σας. Φυσικά, σε ένα πραγματικό περιβάλλον, π.χ. σε μια σχολική τάξη, θα μπορούσατε ο έλεγχος να γίνεται κάθε λεπτό ή κάθε 10 λεπτά ή όσο θέλετε εσείς.
- Επειδή είναι δύσκολο να έχετε ποτισμένη μια γλάστρα και να περιμένετε να ξηραθεί το χώμα ώστε να πάρετε χαμηλή τιμή και να ακουστούν οι νότες της υπενθύμισης, μπορείτε να ποτίσετε, όσο το δυνατόν, ένα μέρος της γλάστρας αφήνοντας το άλλο ξηρό και να μεταφέρετε τα καρφιά που βυθίζετε στη γλάστρα.
- Εάν χρησιμοποιείτε καρφιά ή ιδιαίτερα βίδες και τα επανατοποθετείτε σε άλλα σημεία της γλάστρας για να πάρετε μετρήσεις αγωγιμότητας, φροντίζετε να μην μένει χώμα πάνω τους γιατί αυτό συνεχίζει να δίνει τιμές αγωγιμότητας.
- Για το πρόγραμμα: Φροντίστε να δημιουργήσετε τη μεταβλητή με το όνομα αγωγιμότητα.
- Μεταφέρετε το πρόγραμμά σας στο Micro:bit είτε κατεβάζοντας το αρχείο (Download as file) και αντιγράφοντάς το στο micro:bit είτε απευθείας επιλέγοντας Λήψη (εφόσον έχετε κάνει ήδη τις κινήσεις του 2ου τρόπου).
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ:
Αναλυτικές οδηγίες για τη μεταφορά του αρχείου υπάρχουν στο υλικό με τίτλο: Διαχείριση προγράμματος στο Microsoft MakeCode. - Έχοντας ήδη μεταφέρει με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο το πρόγραμμά σας,
αυτό εκτελείται στο Micro:bit.
Συνδεσμολογία για τη μέτρηση υγρασίας χώματος (όπως στο: Μετράμε την υγρασία χώματος... με βίδες
ΛΙΣΤΑ ΥΛΙΚΩΝ
- microbit
- μπαταρία (αν θέλετε- ειδάλλως σύνδεση με τον υπολογιστή)
- δύο (2) καλώδια "κροκοδειλάκια"
- δύο (2) καρφιά / βίδες (ό.τι διαθέτετε)
- μια γλάστρα/ ένα δοχείο με χώμα (κατ' αρχάς ξηρό)
- ένα ποτήρι με νερό
Εκτέλεση του προγράμματος για τη μέτρηση της υγρασίας του χώματος
Η παρακάτω εικόνα εμφανίζεται στην περίπτωση με αγωγιμότητα μικρότερη από 800 και επίπεδο φωτισμού μικρότερο από 50.
Η παρακάτω εικόνα εμφανίζεται στην περίπτωση με αγωγιμότητα μεγαλύτερη ή ίση με 800 (δεν εξετάζεται το επίπεδο φωτισμού σε αυτή την περίπτωση).
Παραδοτέο
- Στιγμιότυπο οθόνης (Αρχείο)
- Έγγραφο (Αρχείο)
- URL (Κείμενο)
- Πρόταση - Λέξη (Κείμενο)
- Δημοσίευση σε Forum
Για να βαθμολογηθείτε για το έργο σας, επιλέξτε την κοινοποίησή του (επάνω δεξιά στην οθόνη).
Στη συνέχεια επιλέξτε Publish to share.
Τέλος, επιλέγετε Copy link και αυτός είναι ο σύνδεσμος που θα ανεβάσετε στα παραδοτέα.