Ποιος είναι ποιος;
Διδακτικοί στόχοι
δραστηριότητας
- εφαρμόζετε ένα σενάριο σχετικό με την αποπλάνηση μέσω διαδικτύου στην τάξη σας
- συνειδητοποιήσετε καλύτερα
το γεγονός ότι
στην ψηφιακή επικοινωνία δεν μπορείς εύκολα να είσαι σίγουρος με ποιον μιλάς
Σενάριο
Οι συνομιλητές σου στο Διαδίκτυο είναι εντελώς άγνωστοι, αν δεν τους γνωρίζεις στην πραγματική ζωή.
Μέσα από το παρακάτω υπόδειγμα αναμένεται οι μαθητές και οι μαθήτριες να συνειδητοποιήσουν καλύτερα το γεγονός ότι η ψηφιακή επικοινωνία έχει το μειονέκτημα ότι οι συνομιλητές δε γνωρίζονται μεταξύ τους και άρα κανείς και καμιά δε μπορεί να βασίζεται μόνο στους ισχυρισμούς του συνομιλητή του για να γνωρίζει τα χαρακτηριστικά του. Επομένως, αναμένεται οι μαθητές, μετά τη διδασκαλία, να είναι περισσότερο επιφυλακτικοί στην επικοινωνία τους με αγνώστους στο Διαδίκτυο
Διαδικασία:- Στους μαθητές και τις μαθήτριες μοιράζονται με τυχαίο τρόπο κάρτες (ή στέλνονται κατάλληλα e-mails) κάθε μια από τις οποίες περιγράφει ένα χαρακτήρα, όπως «ΔΗΜΗΤΡΑ, 22 ετών φοιτήτρια φωτογραφίας με χόμπι τη μουσική και το διάβασμα», ή «ΝΙΚΟΣ, 19 χρονών εργάζεται ως σερβιτόρος, του αρέσουν τα ταξίδια» κ.λπ.
- Οι μαθητές μπαίνουν σε ένα chat room και αρχίζουν να συνομιλούν ψηφιακά μεταξύ τους αλλά παριστάνοντας ο καθένας το χαρακτήρα που του έτυχε (από την κάρτα).
- Μετά από 15 λεπτά ψηφιακής συνομιλίας ο εκπαιδευτικός ζητάει να σταματήσουν και να δηλώσουν αν μπορούν να προσδιορίσουν «ποιος ήταν ποιος». Συνήθως δε μπορούν και ο εκπαιδευτικός συζητάει με την τάξη τα συμπεράσματα από τη διαπίστωση αυτή.
Το παράδειγμα του παραπάνω σεναρίου μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε ανώτερες τάξεις της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ή πρώτες τάξεις του Γυμνασίου.
Σε αυτή την δραστηριότητα θέλουμε να εξειδικεύσετε περισσότερο το παραπάνω παράδειγμα και να το συγγράψετε σαν ένα μικρό σενάριο σύμφωνα με το υπόδειγμα που επισυνάπτουμε
Παραδοτέο
- Στιγμιότυπο οθόνης (Αρχείο)
- Έγγραφο (Αρχείο)
- URL (Κείμενο)
- Πρόταση - Λέξη (Κείμενο)
- Δημοσίευση σε Forum
Για να βαθμολογηθείτε θα πρέπει να αναρτήσετε ως απάντηση το σενάριο διδασκαλίας σύμφωνα με το υπόδειγμα
- 2 Ιουλίου 2020, 3:21 PM