Μετάβαση στο κεντρικό περιεχόμενο
Απαιτήσεις ολοκλήρωσης

Το περιβάλλον ανάπτυξης


Το περιβάλλον ανάπτυξης (IDE) του Arduino είναι μία πολυπλατφορμική εφαρμογή και οι εκδόσεις του έως και τον Σεπτέμβριο του 2022 ήταν γραμμένες σε Java που βασίζεται στο περιβάλλον της γλώσσας προγραμματισμού Processing http://processing.org/. Οι νεότερες εκδόσεις όπως η 2.0 που θα χρησιμοποιήσουμε, έχουν διαφορετική καταβολή κρατώντας όμως τα ίδια χαρακτηριστικά εμφάνισης με τις παλαιότερες εκδόσεις.

Περιέχει μια περιοχή επεξεργασίας κειμένου για τη συγγραφή κώδικα, μια περιοχή μηνυμάτων, ένα μενού, μια γραμμή εργαλείων με κουμπιά για κοινές λειτουργίες, καθώς και μια σειρά από μενού. Συνδέεται με το  Arduino για τη φόρτωση προγραμμάτων και για τη γενική επικοινωνία μαζί του.

Ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα συνήθως ονομάζεται Sketch. Αυτό το Sketch δημιουργείται στο εν λόγω περιβάλλον περιέχοντας και δυνατότητες, όπως αντιγραφή/επικόλληση και αναζήτηση/αντικατάσταση κειμένου που συναντάμε στα κοινά προγράμματα επεξεργασίας κειμένου.

Η κονσόλα απεικονίζει την έξοδο του κειμένου από το περιβάλλον Arduino συμπεριλαμβάνοντας τα πλήρη μηνύματα λάθους καθώς και άλλες πληροφορίες. Τα κουμπιά της γραμμής εργαλείων επιτρέπουν τον έλεγχο και το ανέβασμα των προγραμμάτων, τη δημιουργία νέου sketch, το άνοιγμα και την αποθήκευση των sketch και το άνοιγμα της σειριακής οθόνης.


Τα κουμπιά της γραμμής εργαλειών


Παρόμοια είναι και η εμφάνιση στη νέα έκδοση όπου οι μικρές διαφορές δεν αφορούν την εξέλιξη αυτού του σεμιναρίου. Αυτές οι μικρές διαφορές περιλαμβάνουν την εισαγωγή μιας στήλης με συντομεύσεις στο αριστερό μέρος του χώρου επεξεργασίας κειμένου, και μίας επιπρόσθετης συντόμευσης στην εργαλειοθήκη.   




Ρυθμίσεις του περιβάλλοντος ανάπτυξης


Οι βασικές ρυθμίσεις που πρέπει να κάνουμε από τη στιγμή που ενώσουμε το Arduino στο σύστημα μας είναι:

  • Επιλογή πλακέτας: Από το μενού Εργαλεία --> Πλακέτα, επιλέγουμε την πλακέτα που έχουμε. 
  • Επιλογή σειριακής θύρας: Από το μενού Εργαλεία --> Σειριακή πόρτα, επιλέγουμε τη σειριακή θύρα ή θύρα USB που έχουμε συνδεδεμένο το Arduino.

Ρυθμίσεις που αφορούν το μέγεθος του κειμένου, τον φάκελλο αποθήκευσης και τη χρήση εξωτερικού κειμενογράφου, βρίσκονται στην καρτέλα Προτιμήσεις (Αρχείο --> Προτιμήσεις).


Τελευταία τροποποίηση: Κυριακή, 13 Νοεμβρίου 2022, 10:01 AM