Μετάβαση στο κεντρικό περιεχόμενο
Απαιτήσεις ολοκλήρωσης

Περιγραφή

Ο όρος STEM χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 2001 από τον οργανισμό NSF (National Science Foundation)  για να αποδώσει τη διασύνδεση των περιοχών των Φυσικών Επιστημών (Science), της Τεχνολογίας (Technology), της Μηχανικής (Engineering) και Μαθηματικών (Mathematics). Πιο αναλυτικά τα επιστημονικά του πεδία προσδιορίζονται ως εξής:

  • S είναι η Επιστήμη (Science). Αναφέρεται στην παρατήρηση και την πρόβλεψη, τον πειραματισμό, τους προβληματισμούς και τις ερωτήσεις, τις ανακαλύψεις για τη λειτουργία των πραγμάτων.
  • T είναι η Τεχνολογία (Technology), ο τρόπος που γίνεται κάτι, δηλαδή η χρήση  εργαλείων για τη  διεκπεραίωση εργασιών, ο εντοπισμός  των προβλημάτων και η ικανότητα να επινοούμε και να εφευρίσκουμε.

  • E είναι η Μηχανική (Engineering), η μελέτη της συμπεριφοράς και της κίνησης των φυσικών σωμάτων και η αλληλεπίδραση των δυνάμεων.

  • M είναι τα Μαθηματικά (Maths), οι τρόποι μέτρησης και οι βασικές έννοιες της Γεωμετρίας (σχήματα, σύγκριση μεγεθών κ.α.). Επίσης πολλές φορές χρησιμοποιείται και ο όρος STEAM για να συμπεριλάβει και τις τέχνες (arts) όπου Α (Art) είναι η εικαστική δημιουργία/έκφραση μέσα από τις τέχνες και ο όρος ST(R)EAM όπου R είναι η Ανάγνωση (Reading), η οποία συνήθως συνδυάζεται με τη Γραφή (Writing) και τη δημιουργική σκέψη (Φώτη, Ρέλλια, 2020)

 Όλα τα προαναφερθέντα αποτελούν ένα αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας των παιδιών στο Νηπιαγωγείο. Ο όρος ST(R)EΑM είναι μια «ετικέτα» σε αυτό που ήδη οι εκπαιδευτικοί εκπονούμε στην τάξη (Foti, 2021). Αποτελεί μία καινοτόμο προσέγγιση στον σχεδιασμό Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών, κατά την οποία τα μαθήματα των Φυσικών Επιστημών, της Τεχνολογίας, της Μηχανικής και των Μαθηματικών δεν αντιμετωπίζονται σαν ξεχωριστά αντικείμενα διδασκαλίας αλλά ως μία «ολότητα», καταργώντας τους φραγμούς μεταξύ των επιστημών (Φώτη, Ρέλλια, 2020).



Τελευταία τροποποίηση: Κυριακή, 9 Οκτωβρίου 2022, 2:13 PM