Μετάβαση στο κεντρικό περιεχόμενο
Απαιτήσεις ολοκλήρωσης

Περιγραφή


Θέμα: Κοινωνικές Σπουδές

Θέμα/Ενότητα Σπουδών: Δεξιότητες χαρτογράφησης 

Στόχος: Αναγνώριση όλων των κέντρων ενδιαφέροντος/γωνιών μέσα στο σχολείο (Foti, 2022, 2023)

Περίληψη

Αυτό το σχέδιο μαθήματος χρησιμοποιείται για τη διδασκαλία βασικών δεξιοτήτων χαρτογράφησης και της τοποθεσίας διαφορετικών κέντρων ενδιαφέροντος / γωνιών  (Τάξη), ή διαφορετικών αιθουσών/χώρων (Σχολείο) ή διαφορετικών χώρων/μαγαζιών (Γειτονιά).

Διαδικασία

Οι μαθητές χρησιμοποιούν ή δημιουργούν εικόνες διαφορετικών αιθουσών/χώρων του σχολείου ή διαφορετικών κέντρων ενδιαφέροντος/γωνιών -αν αναφερόμαστε σε τάξη νηπιαγωγείου- ή διαφορετικών χώρων/μαγαζιών -αν αναφερόμαστε σε γειτονιά , οι οποίες τοποθετούνται σε ένα χαρτόνι. Μπορεί να εισαχθούν και να πραγματοποιηθούν αρχικά διαφορετικές δραστηριότητες προκειμένου να βοηθήσουν τους/τις μαθητές/μαθήτριες  να δημιουργήσουν τις εικόνες/ ζωγραφιές. Χρησιμοποιώντας τις εικόνες, οι μαθητές/τριες μαθαίνουν τη διαδρομή των χώρων/αιθουσών για  το σχολείο τους  ή τη διαδρομή των γωνιών/κέντρων ενδιαφέροντος για την τάξη νηπιαγωγείου  ή των χώρων/μαγαζιών στη γειτονιά τους και δημιουργούν έναν χάρτη για καθένα (ξεχωριστά) μέσα σε ένα μεγάλο χαρτόνι, ή στο πλέγμα κινήσεων του Beebot (εφόσον υπάρχει). Στην αρχή ανάλογα με το παράγγελμα του/της εκπαιδευτικού κινούνται στο χαρτόνι φτάνοντας στην εικόνα που λέει ο/η εκπαιδευτικός και αποτυπώνοντας τη διαδρομή σε ένα φύλλο χαρτιού και στη συνέχεια χρησιμοποιούν το Beebot προκειμένου να το οδηγήσουν  από μέρος σε μέρος στον χάρτη παίζοντας το παιχνίδι των διαδρομών και καλλιεργώντας δεξιότητες προσανατολισμού.

 

Διαδικτυακά: Δώστε στους μαθητές έναν σύνδεσμο προς τα διαδικτυακά χαλάκια Bee-Bot για χρήση στο μάθημα και εξοικείωση με τις διαδρομή του σχολείου/γειτονιάς.

 

Διαφοροποιημένη Οδηγία

Για προχωρημένους μαθητές, αυτή η δραστηριότητα μπορεί να τροποποιηθεί ώστε να περιλαμβάνει τους χώρους του σχολείου αλλά και τη σχολική γειτονιά. Μπορεί επίσης να προστεθεί μια τρισδιάστατη αναπαράσταση για πρόσθετη εκμάθηση.

Για τους/τις μαθητές/τριες που προσπαθούν  περισσότερο, μπορούμε να ξεκινήσουμε με εξοικείωση αρχικά με χώρους της τάξης (δεν υπάρχει στο διαδικτυακό χαλάκι του προσομοιωτή) πρώτα και στη συνέχεια να γίνει η σταδιακή προσθήκη άλλων σημείων/χώρων του σχολείου (υπάρχει και στο χαλάκι του προσομοιωτή) η οποία βοηθά στο να μάθουν το σχολείο τους, πιο εύκολα. Τέλος μπορούμε να περάσουν στη γειτονιά τους όπου υπάρχει και το αντίστοιχο διαδικτυακό χαλάκι.

Συνεργασία: Οι μαθητές εργάζονται ομαδικά σε μικρές ομάδες.

Κατανομή χρόνου: Πολλαπλές περίοδοι μαθημάτων, όπως απαιτείται. Ο χρόνος πρέπει να περιορίζεται στα 10-20 λεπτά.

Πόροι: Χαλάκι Beebot ή διαφανές πλέγμα

Κάρτες με εικόνες/ζωγραφιές που δημιούργησαν οι μαθητές/τριες για τις γωνιές/κέντρα ενδιαφέροντος της τάξης / του σχολείου/ της γειτονιάς τους. 

 Bee-Bot

Ιδέα αξιοποίησης για την Εβδομάδα Προγραμματισμού (EU CODE WEEK 2022)

 https://www.facebook.com/groups/231486981450008/permalink/677551816843520/





Τελευταία τροποποίηση: Δευτέρα, 13 Μαρτίου 2023, 9:21 AM