Σε κάθε περίπτωση, η ενασχόληση με τη ρομποτική ενέχει δύο ειδών
δραστηριότητες, μια κατασκευαστική και μια προγραμματιστική.
Ο προγραμματισμός ρομποτικών κατασκευών έχει μια ιδιαιτερότητα σε σχέση με
τον προγραμματισμό σε άλλες συνθήκες ή καταστάσεις γιατί ταυτίζεται με την
απόδοση συμπεριφοράς σε μια τεχνητή κατασκευή. Η τεχνητή κατασκευή δημιουργείται
από τους μαθητές αξιοποιώντας ένα σύνολο δομικών υλικών.
Μπορεί να διαθέτει
αισθητήρες για να συλλαμβάνει συμβάντα ή καταστάσεις του περιβάλλοντος
(θερμοκρασία, απόσταση από εμπόδιο, ένταση φωτός, επαφή με άλλα αντικείμενα,
κ.τ.λ.).
Μπορεί επίσης να διαθέτει μηχανισμό κίνησης (μοτέρ) που θέτει σε
κίνηση ολόκληρη την κατασκευή ή ένα τμήμα της.
Μια τυπική συμπεριφορά της
ρομποτικής κατασκευής είναι η αντίδραση σε ένα πιθανό ερέθισμα. Πρόκειται για
ένα χαρακτηριστικό ξεκάθαρα ανθρωπομορφικό, γι’ αυτό και το ενδιαφέρον έχει
στραφεί στη μελέτη συμπεριφορών ζώντων οργανισμών ή βιολογικών συστημάτων με τη
βοήθεια των ρομποτικών κατασκευών.
Η ρομποτική έχει τη δυνατότητα να εφαρμοστεί σε όλες τις βαθμίδες
εκπαίδευσης για τη διδασκαλία διαφόρων εννοιών, κυρίως, από τις Φυσικές
Επιστήμες και άλλα γνωστικά αντικείμενα.
Φυσική (μελέτη της κίνησης, μελέτη της επίδρασης
της τριβής, μελέτη της σχέσης των δυνάμεων, μεταφορά ενέργειας κ.α.).
Μαθηματικά και Γεωμετρία (αναλογίες, μέτρηση
αποστάσεων, κατανόηση βασικών γεωμετρικών ιδιοτήτων, όπως η περίμετρος κ.α.).
Μηχανική (κατασκευή, έλεγχος και αξιολόγηση
μηχανικών λύσεων κ.α.).
Τεχνολογία (τεχνολογικός αλφαβητισμός κ.α.).
Ιστορία (π.χ. με την κατασκευή ενός ρομπότ
καταπέλτη - του Αρχιμήδη - τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν την
ανάπτυξη της τεχνολογίας εκείνης της εποχής καθώς και το έργο και την
προσωπικότητα του Αρχιμήδη κ.α.).
Ο συνδυασμός εννοιών από διαφορετικές, γνωστικές
περιοχές (τεχνολογία, τέχνη, περιβάλλον, κοινωνία, μαθηματικά, φυσικές
επιστήμες) με διαθεματικά project (συνθετικές εργασίες).
Τελευταία τροποποίηση: Τετάρτη, 3 Νοεμβρίου 2021, 2:25 PM