Μετάβαση στο κεντρικό περιεχόμενο
Απαιτήσεις ολοκλήρωσης

Συνθήκες


Η χρήση όρων στον προγραμματισμό μάς επιτρέπει να γράφουμε προγράμματα που ζητούν από τον υπολογιστή να πάρει αποφάσεις.  Μέσα από προϋποθέσεις δίνουμε στον υπολογιστή σαφείς οδηγίες για να ακολουθήσει, ώστε να  γνωρίζει ποια απόφαση να πάρει και τις συνθήκες που πρέπει να ισχύουν για τη λήψη της απόφασης.

Ο πιο συνηθισμένος τρόπος για να ορίσετε τις συνθήκες σε έναν υπολογιστή είναι χρησιμοποιώντας μια δήλωση if.

Χρησιμοποιούμε καθημερινά δηλώσεις "αν" για να πάρουμε αποφάσεις στη ζωή μας,  ίσως χωρίς καν να το συνειδητοποιούμε

1.              Αν κάνει κρύο έξω, τότε βάζω ένα σακάκι πριν φύγω από το σπίτι.

2.              Αν πεινάω μετά το σχολείο, τότε τρώω ένα σνακ.

 Στον προγραμματισμό, οι δηλώσεις "if" ακολουθούν αυτόν τον ίδιο τύπο. Κοιτάξτε το if μπλοκ από το EdScratch:


Βλέπετε τον τύπο "if__, then___" στο τετράγωνο;  Όταν χρησιμοποιείτε μια δήλωση "if" στον κώδικα, λέτε στον υπολογιστή ότι εάν συμβεί η συνθήκη IF, τότε κάντε την ενέργεια then .

Για παράδειγμαIF clap detected, THEN beep

 Στο EdScratch, το μπλοκ if χρειάζεται να δώσετε τη συνθήκη χρησιμοποιώντας μια παράμετρο εισόδου σε σχήμα διαμαντιού. Μπορείτε επίσης να πείτε στο ρομπότ ποια είναι η δράση υπό όρους τοποθετώντας ένα μπλοκ μέσα στο «στόμα» του μπλοκ if :

 

Τι συμβαίνει σε ένα πρόγραμμα που χρησιμοποιεί ένα μπλοκ if όταν δεν πληρούται η συνθήκηΔείτε την παρακάτω ενότητα με το πρόγραμμα και την ανταπόκριση:

IF Clap



Θυμηθείτε, όλα τα προγράμματα διαβάζονται βήμα προς βήμα στον κώδικα με διαδοχική σειρά. Όταν το πρόγραμμα φτάσει σε ένα if μπλοκ, ελέγχει αν έχει εκπληρωθεί η προϋπόθεση. Εάν έχει εκπληρωθεί, το πρόγραμμα εκτελεί τον κώδικα μέσα στο μπλοκ. Εάν η συνθήκη δεν έχει εκπληρωθεί, τότε το πρόγραμμα παραλείπει τον κώδικα στο  if μπλοκ και προχωρά στην επόμενη γραμμή κώδικα στο πρόγραμμα.

Χρήση του if στο EdScratch





IF Clap THEN move


Ο Edison μετακινείται από μπλοκ κώδικα σε μπλοκ κώδικα πολύ γρήγορα. Χρειάζονται λιγότερο από 10 χιλιοστά του δευτερολέπτου ώστε το ρομπότ να είναι ήδη στο if μπλοκ ελέγχοντας αν πατήθηκε το στρόγγυλο κουμπίΑυτό είναι λιγότερο από το 1/100 του δευτερολέπτου! Είναι σχεδόν αδύνατο να πατήσετε το στρογγυλό κουμπί εγκαίρως. Ας δούμε όμως τι άλλο μπορούμε να κάνουμε αλλάζοντας μόνο ένα μπλοκ.

Και το αποτέλεσμα:


τόσο απλά με την αλλαγή ενός μπλοκ.






Τελευταία τροποποίηση: Κυριακή, 6 Μαρτίου 2022, 8:32 PM