STEM4 - Arduino Basic: Εισαγωγή στην εκπαιδευτική ρομποτική με χρήση του Arduino
-
STEM4STEM4 - Arduino Basic: Εισαγωγή στην εκπαιδευτική ρομποτική με χρήση του Arduino0% complete
Activities
Show More-
-
CompletionStudents mustMark as done
-
CompletionStudents mustMark as done
-
CompletionStudents mustMark as done
-
CompletionStudents mustViewReceive a grade
-
Netiquette
-
CompletionStudents mustMark as done
-
CompletionStudents mustMark as done
-
CompletionStudents mustViewReceive a gradeReceive a passing grade
-
CompletionStudents mustMark as done
-
CompletionStudents mustMark as done
-
CompletionStudents mustMark as done
-
-
-
CompletionStudents mustMark as done
-
CompletionStudents mustMark as done
-
CompletionStudents mustMark as done
-
CompletionStudents mustMark as done
-
CompletionStudents mustViewReceive a grade
-
-
-
Εισαγωγικό Σημείωμα
-
CompletionStudents mustMark as done
-
-
-
CompletionStudents mustMark as done
-
CompletionStudents mustMark as done
-
CompletionStudents mustMake a choice
Μπορεί ο προγραμματισμός να αποτελεί τμήμα μιας δραστηριότητας μιας άλλης ειδικότητας?
-
-
-
CompletionStudents mustMark as done
-
Τώρα πλέον που δημιουργήσαμε τον λογαριασμό μας μπορούμε να παρακολουθήσουμε το περιβάλλον σχεδιασμού μέσα από την παρακάτω δραστηριότητα.
-
CompletionStudents mustMark as done
-
CompletionStudents mustMark as done
-
CompletionStudents mustViewReceive a grade
-
-
-
CompletionStudents mustMark as done
-
Πόροι - Πηγές
Το παρακάτω υλικό αφορά μόνο όσους θα ήθελαν μία βαθύτερη γνώση ηλεκτρονικών και προγραμματισμού. Θα έλεγα ότι ελάχιστη είναι η συνεισφορά του στην πρωτοβάθμια και μικρή στο Γυμνάσιο. Ειδικά σε ότι αφορά τον προγραμματισμό θα έχουμε εκτενέστερο υλικό την επόμενη εβδομάδα. Μην τρομάζετε. Οπότε όσοι από εσάς προσεγγίζετε πρώτη φορά το αντικείμενο, μπορείτε να αρκεστείτε στο υλικό του βίντεο-μαθήματος το οποίο είναι υπεραρκετό για την παρούσα φάση.
-
CompletionStudents mustMark as done
-
-
CompletionStudents mustMark as done
-
CompletionStudents mustMark as done
-
CompletionStudents mustMark as done
-
-
CompletionStudents mustMark as done
-
CompletionStudents mustMark as done
-
CompletionStudents mustMark as done
-
Ασθμαίνοντας, εξαιτίας των αλλαγών που συνέβησαν την τελευταία στιγμή στην κεντρική πλατφόρμα προγραμματισμού του Arduino φθάσαμε στις διακοπές των Χριστουγέννων. Εδώ θα μας δοθεί ο απαραίτητος χρόνος ώστε να διορθωθεί η ομαλή ροή του υλικού στη συνέχεια του σεμιναρίου. Σας ευχαριστούμε για την υπομονή και ευχόμαστε υγεία και χαρά σε εσάς και τις οικογένειες σας.
-
-
CompletionStudents mustMark as done
-
Πόροι - Πηγές
Για άλλη μια φορά σε αυτήν την ενότητα μπορείτε να μελετήσετε περαιτέρω πληροφορίες για τα ηλεκτρονικά στοιχεία που χρησιμοποιούμε. Η βασική και απαραίτητη γνώση παραμένει το βιντεομάθημα και μετά από αυτό απαιτείται ο συνδυασμός των έως τώρα αποκτηθέντων για την επίτευξη της εργασίας. Φυσικά η βιβλιογραφία είναι ανεξάντλητη και η εμβάθυνση που θα ήταν χρήσιμη στον καθένα, παραμένει προσωπική υπόθεση. Το δίκτυο μπορεί να μας δώσει ανεξάντλητες πληροφορίες και εύκολα προσβάσιμες. Αρκεί να ερευνήσετε οποιοδήποτε λήμμα αισθητήρα και θα επιστραφούν εκατομμύρια αποτελέσματα. Ίσως, τελικά αυτή να αποτελεί και το ζητούμενο ως προς την κύρια προσδοκώμενη δεξιότητα. Τη δυνατότητα δηλαδή ανεύρεσης και χρήσης πληροφοριών (των ηλεκτρονικών στοιχείων) στην προκειμένη περίπτωση. Ψάξτε έργα τους στο Tinkercad, ανοίξτε τους κώδικες και αναλύστε τους αλγορίθμους, δείτε τις συνδέσεις τους και τους δυνατούς συνδυασμούς και συζητήστε στο forum μας.
-
CompletionStudents mustMark as done
-
CompletionStudents mustViewReceive a grade
-
-
PIT - STOP
-
Υγεία, δημιουργικότητα σε όλους σας και πλέον ζητούμενο είναι η κανονικότητα στις ζωές μας αυτή τη νέα χρονιά.
Σε αυτήν τη 8η εβδομάδα ολοκληρώνουμε την πρώτη εισαγωγική ενότητα. Θα κάνουμε πλέον αναλυτικότερη παρουσίαση των εντολών αλλά και των απαραίτητων ηλεκτρονικών στοιχείων ώστε να είναι ευκολότερα κατανοητά στις επόμενες ενότητες. Έχουμε όμως σχηματίσει ήδη τη "εσωτερική" εικόνα ενός αυτοματισμού και μπορούμε σε αυτήν την ενότητα να κάνουμε μια πρώτη προσαρμογή στο διδακτικό μας αντικείμενο. Άλλωστε στόχο μας αποτελεί η εκπαιδευτική ρομποτική και οι δραστηριότητες STEM και όχι η ρομποτική.
Εισαγωγικό Σημείωμα
-
CompletionStudents mustMark as done
-
CompletionStudents mustMark as done
-
Υλικό
-
CompletionStudents mustMark as done
-
Παιδαγωγική Διερεύνηση
-
CompletionStudents mustMark as done
-
CompletionStudents mustMark as done
-
CompletionStudents mustMark as done
-
CompletionStudents mustMark as done
Δύο τυχαία επιλεγμένες περυσινές υποβολές. Μην τις δεχτείτε ως οδηγό, απλά σαν ενδεικτικές απαντήσεις συναδέλφων.
-
-
-
Ποτενσιόμετρο
-
CompletionStudents mustMark as done
-
CompletionStudents mustMark as done
-
CompletionStudents mustMark as done
-
Πόροι Πηγές
-
CompletionStudents mustMark as done
-
CompletionStudents mustMark as done
-
Παιδαγωγικά
-
CompletionStudents mustMark as done
-
CompletionStudents mustMark as done
-
Δραστηριότητα Εβδομάδας
-
CompletionStudents mustViewReceive a grade
-
-
-
Εισαγωγή
-
CompletionStudents mustMark as doneΗ προηγούμενη ενότητα θεωρήθηκε αρκετά μεγάλη για να εισάγουμε και το Breadboard. Θα το κάνουμε σε αυτήν.
Συνολικά σε αυτήν την ενότητα θα δούμε:- Breadboard
- Photoresistor
- Ενδιαφέρον εύρημα της προηγούμενης ενότητας.
-
Βιντεομαθήματα -
CompletionStudents mustMark as done
-
CompletionStudents mustMark as done
-
Υλικό -
Παιδαγωγικά -
CompletionStudents mustMark as done
-
CompletionStudents mustMark as done
-
Χρήσιμα Links -
CompletionStudents mustMark as done
-
CompletionStudents mustMark as done
-
CompletionStudents mustMark as done
-
Δραστηριότητα -
CompletionStudents mustViewReceive a grade
-
Αξιολόγηση
-
-
-
“Humans are like Variables in mathematics, some Dependent, some Independent. Variables are in relationship but remain Variable. Of course, there are some Constants too both in mathematics and humans. Constants help define precisely the relationship between variables. Maybe, that is why humans keep adding (to problems), subtracting (from happiness), multiplying (what else, we are all over earth) and dividing (the earth among themselves).”
― R. N. Prasher
Εισαγωγή
-
CompletionStudents mustMark as done
Μετά από έκκληση αρκετών συναδέλφων εισάγουμε μία εμβόλιμη εβδομάδα που θα ασχοληθούμε με τις μεταβλητές.
Θα κάνουμε λοιπόν μία απλή εισαγωγή που θα βοηθήσει όμως στην περαιτέρω ανάπτυξη έργων.
-
CompletionStudents mustMark as done
-
CompletionStudents mustMark as done
-
CompletionStudents mustMark as done
-
CompletionStudents mustMark as done
-
CompletionStudents mustMark as done
-
CompletionStudents mustMark as done
-
CompletionStudents mustMark as done
-
CompletionStudents mustMark as done
Βίντεο που περιγράφει την γενική μορφή και λειτουργία των μεταβλητών.
-
-
-
Εισαγωγή
Στην παρούσα αλλά και σε επόμενη ενότητα θα ασχοληθούμε με τον ασθητήρα υπερήχων. Ένα ηλεκτρονικό εξάρτημα που χρησιμοποιείται για τον υπολογισμό της απόστασης από αντικείμενα στον περιβάλλοντα χώρο. Στο πρώτο κομμάτι αυτής της εβδομάδας θα ασχοληθούμε με την λειτουργία του αλλά και με τον προγραμματισμό του στο Tinkercad, οπότε θα ήταν προτιμότερο να περιμένετε για τις εφαρμογές στο πραγματικό σε επόμενη εβδομάδα. Τότε θα ασχοληθούμε με τα προαπαιτούμενα στο IDE, θα μπούμε για πρώτη φορά για τα καλά στον προγραμματισμό σε αυτό το περιβάλλον ενώ τέλος θα δούμε τους διαφορετικούς τύπους αισθητήρα που μπορεί να βρούμε στην αγορά.
-
CompletionStudents mustMark as done
-
CompletionStudents mustMark as done
-
CompletionStudents mustMark as done
-
CompletionStudents mustMark as done
-
CompletionStudents mustMark as done
-
CompletionStudents mustMark as done
-
CompletionStudents mustMark as done
Τελικά ... τι τους μαθαίνω?
& ένα ακόμα πολύ χρήσιμο ελεύθερο βιβλίο συναδέλφου για το Arduino.
-
CompletionStudents mustMark as done
-
CompletionStudents mustMark as done
-
CompletionStudents mustMark as done
-
CompletionStudents mustMark as done
-
-
Επιδιώκοντας την επιτάχυνση της διαδικασίας και έχοντας παρουσιάσει κάποιους κύριους αισθητήρες θα προχωρήσουμε στην ενότητα των λογισμικών. Έχουμε ήδη γνωρίσει καλά το Tinkercad ως ένα προσιτό περιβάλλον προγραμματισμού. Θα πρέπει όμως να αναγνωρίσουμε και τις αδυναμίες του. Μια από αυτές είναι η αναγκαιότητα δικτύου καθώς δεν μπορούμε να δουλέψουμε offline, ενώ μια δεύτερη έχει να κάνει με την αδυναμία άμεσης σύνδεσης με το arduino απαιτώντας μια χρονοβόρα διαδικασία αντιγραφής - επικόλλησης και λειτουργία μέσα από το IDE.
Η παρουσίαση των εναλλακτικών σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να γίνει εκτενώς και στόχο μας αποτελεί απλά η γνωριμία μαζί τους ώστε να δείτε το περιβάλλον τα προτερήματα και τα μειονεκτήματά του, και να το επιλέξετε όταν χρειαστεί.
Το τρίτο περιβάλλον προγραμματισμού που θα παρουσιάσουμε μόνο για αυτήν την ενότητα είναι το Scratch for Arduino (S4A) και αν και αρκετά παλιό, μπορεί να μας βοηθήσει σε περιπτώσεις που το Tinkercad αδυνατεί.
Σε αυτήν την ενότητα μειώνουμε τις δραστηριότητες ώστε να μειωθεί και ο σχετικός φόρτος.
-
CompletionStudents mustMark as done
-
CompletionStudents mustMark as done
Όπως έχουμε εξηγήσει πολλές φορές η βασική απαιτούμενη γνώση είναι το βίντεο.
-
CompletionStudents mustMark as done
-
CompletionStudents mustMark as doneΙστοσελίδα του S4A.
-
-
Θα ήθελα να διευκρινίσω ότι στόχο των τελευταίων δύο εβδομάδων δεν είναι η αλλαγή πλατφόρμας προγραμματισμού, αλλά η απλή παρουσίαση δύο ακόμα επιλογών που έχουμε για τον προγραμματισμό του Tinkercad. Το σημειώνω καθώς εκφράστηκαν ανησυχίες, θα επιστρέψουμε στο Tinkercad και θα δουλέψουμε σε αυτό αργότερα. Ωστόσο, στοχεύοντας σε μια πλατύτερη εξερεύνηση του ορίζοντα, γίνεται μία απλή επισήμανση κάποιων "ηπείρων". Το αν θα επισκεφτείτε στη συνέχεια κάποια ήπειρο για να μάθετε τη γλώσσα της, είναι στη διακριτική σας ευχέρεια και πέραν των στόχων μας. Για αυτόν τον λόγο η παρούσα εργασία θα είναι εθελοντική και εκτός της συνολικής βαθμολόγησης.
Το επόμενο εικονικό περιβάλλον προγραμματισμού έχει πολλές αναφορές χρήσης στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ενώ σε προηγούμενη ενότητα παιδαγωγικής διερεύνησης επισημάνθηκε και αντίστοιχο υλικό.
-
CompletionStudents mustMark as done
-